Miközben a városgenerátor kezd formát ölteni, én is letértem az egyszerű házakból álló, nem túl izgalmas tájképről, és elkezdtem megvalósítani a Scenery-t, vagyis az eget, a Földet, meg a vizet (Igen. Hívhattok Teremtőnek.). (Nono! Nem lopkodjuk a címemet, jó? :D - Gizmo.)
Jöjjenek a képek, lapozás után:
Szerintem bemutatónak meg is teszi :) Gyor szavakban, mit is sikerült elérni: az ég egy Perlin noisemap technikával generált textúrát jelenít meg. Eredeti elképzelésem az volt, hogy egy rendkívül kicsi skySphere (mivel gömb) jelenítek meg, de sajnos a víz miatt ez, úgy tűnt, nem fog sikerülni, tehát most egy 500x-osra felnagyított, kamerához igazított félgömböt láthattok. A vicc az, hogy a perspektíva miatt a 10x-esre nagyított is ugyanilyen végtelen érzetet adott :) Mivel az ember a távolságot (pláne olyan meg nem határozható terület esetén, mint az ég) nem az alapján érzi, hogy valójában milyen messze van, hanem a valóságban tapasztalt torzulást vetíti ki a monitorra. Így, mégha az ég érintésnyi távolságra is van, de a vizet végtelenbe látod kihúzódni, akkor is úgy érzed majd, mintha végtelen messze volna. Éljen a minket becsapó agy!
A víz bump mappingel lett így megcsinálva, minden számítás a GPU-val végzett, így eléggé gyorsnak, és alacsony rendszerigényűnek tartható. Azt, hogyan csinálok ebből egy alacsonyfelbontású verziót azoknak, akiknek rosszabb a gépe/utálják a csillogó vizet, azt még nem tudom, de megoldjuk :)