Sziasztok,
Egy újabb problémán kezdtem el dolgozni, (nem, nem unatkoztam, kivételesen) mégpedig azon, hogy életet leheljek a világba. Na nem a valódiba, hanem a Survive! virtuálisába :)
A probléma: Eléggé tekintélyes, ugyanis sajnálatos módon az OBJ fájlok nem képesek animációt tárolni, ami gond. Vagyis, úgy képesek, hogy a modellező program létrehoz minden egyes képkockához egy modelfájlt - de ez a technika sajnálatos módon a helyigény miatt egyszerűen használhatatlan. Így új megoldás után kellett néznem.
Az első gondolatom az volt, hogy áttérek egy másik modellfájl típusra. Igen, ez járható út, de az OBJ pont az egyszerűsége, kis mérete, és áttekinthetősége miatt (ezt nem én írtam!) választottam, illetve amiatt, hogy nincs igazán olyan modellező a Neten, ami nem adna ki OBJ fájlt. Szinte minden program támogatja, így egyszerűen létrehozható egy olyan modell, amit kezelni tudunk. Szóval nem szívesen szakadnék el ettől a fájltípustól. (No meg eléggé sok energiát öltem bele az importerbe, de ez másodlagos, bár jelentős szempont volt.)
Végül a második gondolatomat kezdtem megvalósítani: miszerint írok egy saját animációs programot, amibe a behívott modellt szépen meg lehet animálni, létrehozni a mozgásait, mozdulatait. Így csupán a mesh-ek helyzetét módosítanám, (igazából minden animálás ezt fedi) nem pedig a modellből hoznék létre új transzformációkat. Ez eléggé járható útnak tűnik, egyelőre.
Tehát, hogyan is nézne ki? Hát, bevallom, eléggé bonyolultan. A szegény modellezőnek szépen meg kéne határozni a koordinátákat, a forgatásokat, minden képkockához, és manuálisan létrehozni ezeket. Persze a progi a végén szépen összegezné, és létrehozna belőle egy, számomra használható .anim fájlt, ami voltaképpen lépésről-lépésre tartalmazná az adott mozdulat elemeit, mesh-ekre lebontva.
Persze, ennek a technikának is vannak hátrányai (meg az OBJ-nek is). Elsőnek az, hogy nehéz a pontos illesztés, hiszen a bone-okat nem tudjuk használni (sajnos az OBJ nem támogatja őket). Így különösen vigyázni kell, nehogy elcsússzanak a háromszögek egymáshoz képest, különben a végeredmény nagyon ronda volna. De ez odafigyeléssel küszöbölhető probléma.
A kettes számú gond az, hogyha egy modellnek mások az arányai, méretei (transzformáció előtt) akkor el fog csúszni az egész, tehát új méretarányú modellt újra kell animálni. Viszont, ez (jó esetben) nem lesz ránk érvényesek: hiszen a zombik többfajta, azonos méretű testből fognak összeállni, tehát probléma nélkül használhatjuk rájuk az azonos animációkat. Legalábbis remélem :)
Így az elkövetkező jópár napomat most ez a project foglalja le. Reményeim szerint hétvégére sikerül tető alá hozni. Sajna egyelőre még képet nem tudok mutatni, de egy eléggé pofás kis progi formálódik. Egyelőre csak a tervezőasztalon, de holnap remélem már a monitoron is :)