HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

2011.11.08. 20:30 :: Sir Butcher

Ezt is megértük, bár, bevallom, jópár hónapja nem igazán hittem volna el én sem, pedig magasan a legoptimistábban álltam a dologhoz :)

Miután a kirakós legtöbb része elkészült, úgy döntöttem, ideje organizálni a rendszert egyetlen központi elemmé, ami majd végül felelni fog minden grafikus megjelenítésért.

Így született meg a mi Sziduri-nk. Mivel gyanítom itt a népesség 99%-a felkapja a fejét, hogy ez mégis miért, egy lehelletnyi háttérinformáció:

Sziduri a Gilgames eposzban a föld istennője - így erősen remélem, hogy rámosolyog a motorunkra, és segít neki, hogy megjelenítsen mindent a szigeten - meg magát a szigetet is :)

Szeretnél bétateszter lenni? Görgess a cikk aljára, és megtudod, hogyan lehetnél!

 

Mivel úgyis belevetettem magam a munkába, ezért végeztem egy pár optimalizálást. Tehát, a motor maga több programszálon fog futni, igyekezve kihasználni a mai többmagos gépek minden előnyét:

1, fő szál: ez külön fut majd a grafmotortól, ez a rész felel majd a parancsok osztogatásáért. Érdemi munkát nem fog végezni, szóval igazi jó főnök lett belőle :) Kiadja a betöltésre a parancsokat, eldönti, mikor aktuális a táj és minden egyéb megjelenítendő adat összeszedése - és kirajzolása.

2, Sziduri főszála: ez lesz felelős a grafmotor organizálásért, erőforrás kiosztásért, modellek betöltése, adatstruktúrák létrehozása, szükség esetén eldobása, törlése, frissítés, miegymás. Vagyis a főgépész.

3, adatgyűjtő szálak: belőlük több is lesz, ezek felelnek majd azért, hogy a városhoz, modellekhez, tájhoz és minden máshoz szükséges (és látható) adatok összeszedegetése az adatstruktúrákból (jelenleg a QuadTree-kből). Rajzolást, és egyéb érdemi munkát nem végez, össz feladata annyi lesz, hogy a háttérben összeszedi az adatokat, és, ha éppen nem zajlik rajzolás, akkor áthelyezi őket a:

4, rajzoló szál: az ő egyedi feladata lesz a kapott adatok folyamatosan, akadásmentes megjelenítése. Egyik fő prioritású programrész, így (remélhetőleg) ha nagyon sok adatot kell feldolgozni, a framerate akkor sem esik drasztikusan. Bár némileg lusta lesz, és megvárja, amíg az elsődleges fő szál kiadja a parancsot, így reményeim szerint nem lesz összeakadás, és igény esetén manuálisan is lejjebb tudom majd venni a framerate-t, ha szükséges.

 

És egy picit a további tervekről: személy szerint nem tervezem Sziduri-t elzárni a világtól, szóval, ha készen lesz, akkor mint opensource motor elérhetővé akarom tenni, bár, mivel erősen a Survive problémáira specializált motorról lesz szó, így nem tudom, mekkora igény lesz rá, de ez nem igazán tántorít el, a lehetőséget meg szeretném adni :)

Illetve, remélem, részemről ezzel a bejegyzéssel lezárult a kizárólag technológiai bejegyzések (rendkívül) hosszú sora, és átadhatom a helyet a látványosabb, elbűvölőbb képeknek. Szóval, kitartás, közeleg a látvány.

Ja, és említettem, hogy van egy titkos verseny, aminek a győztese automatikusan jöhet bétatesztelni? :) Neeem, még nem? :) Hát, akkor sok sikert. Annyit elárulok, hogy valamit tenni kell, amit eddig még ezen az oldalon senkisem tett meg.

Igen, még ehhez kapcsolódóan: terveim szerint két-három héten belül kezdek neki a netes kódoknak, ami azt jelenti, hogy erős igény lesz a testerekre, úgyhogy, kéretik jelentkezni, akit komolyan érdekel.

Illetve, feltételnek erre a kérdésre válaszolj:

"A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?"

Pár mondatban, mert annyian jelentkeztek teszternek, hogy érdekel, ezek közül valóban vannak-e olyanok, akik tudnak is kezdeni valamit valamilyen problémával. Nem programozási választ várok, hanem józan észit. Email oldalt, kommentek odalent.

4 komment

Címkék: fejlesztés haladás graf motor sziduri

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr383364334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pretender 2011.11.09. 16:24:33

"A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?"
screenshot, ha lehet menteni mentek, mindezt elküldöm mailben, ha van log. Vagy nem? :P

Gerilgfx 2011.11.09. 16:57:59

húha, ez a szál elosztás nekem nem tűnik túl bizalomgerjesztőnek, imho érdemes mindent, ami a grafikus motorral kapcsolatos, a főszálon csinálni.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.11.09. 18:13:00

Eddigi tesztek alapján remekül üzemel a szálelosztás. Ha esetleg túl sok adatot akar megemészteni, akkor csupán annyi történik, hogy a kép lassabban frissül, viszont folyamatosan, akadás mentesen, 40 FPS körüli értéken. Én elég jó üzletnek találtam az esetlegesen hiányzó távoli tájat (de általában ez is csak pár másodperc erejéig) viszont szaggatás mentesen lehet mozogni, és nézelődni :)

De, mint írtam, ez természetesen elméleti felvetés, gyakorlatban meg bármikor kiderülhet, hogy a legjobb ötlet is marhaság...

Burwor · http://loot.blog.hu 2011.11.10. 15:00:27

"A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?"

Zárva az ajtó de nincs fala? Ingyen loot! Persze kifele menet azért a zárat még feltöröm, ne menjen kárba a lock-pick skill, meg az XP is jól jön :D
süti beállítások módosítása