HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

A városgenerálás

2011.07.01. 11:24 :: Sir Butcher

Ímhol az első, egyelőre megoldandó probléma, és egy kis betekintés a város alapjaiba :)

 

Mint ahogy írtam, a város véletlenszerűen generálódik majd le, minden egyes új szerverindításkor (hasonlóan a MineCrafthoz). Igen ám, de nekünk valamivel nehezebb dolgunk van, ugyanis míg az előbb említett játékhoz a randomitás nagyon szép eredményt ad (persze sok csiszolgatás árán) addig nekünk valamennyire hihető, és legalább kicsit is valóságosnak tűnő városképet kell visszaadni.

 

 

Az első város, ami létre fog jönni, minden bizonnyal kisvárosias környezet lesz, sok kertesház, illetve a városközpontban pár nagyobb irodaház, esetleg 1-2 panelház, esetleg 1 pláza. Ha a városgeneráló algoritmus már tökéletesebb lesz, akkor természetesen felnyitja az utat a valódi nagyvárosig, akár egy New York méretű, felhőkarcolókkal telerakott városig. Már persze ha valakinek lesz türelme végigvárni azt a sok-sok órát, amíg létrehozza a program a várost, berendezi, és persze lesz gépe ehhez... :)

 

Tehát, mivel is dolgozunk: próbálkoztam több fajta városgeneráló programot is írni, de a legjobb szó az eredményre a "káosz" lett. A legszebb pszichológusok által használt tintapacát eredményező úthálózat lett... El tudjátok képzelni ebből a többit, gyanítom :)

 

Ígyhát igénybe vettük a google segítségét, és ráakadtunk a Voronoj-algoritmusra, amely beadott véletlenszerű pontok köré poligonokat rajzol. Az eredmény egészen városias lett. Így végül lecövekeltünk a Fortune-Voronoi algoritmusnál.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Voronoj-cella

http://en.wikipedia.org/wiki/Fortune%27s_algorithm

 

Igen ám, de ez újabb problémát vetett fel: ahhoz, hogy a házak ne úgy nézzenek ki, mintha valaki a térképen elszórt volna egy rakat házat, aztán buldózerrel utat csinált volna közöttük, ahhoz szükség van a poligonok adott ponthoz való rendelésére. Na, jelenleg itt toporog a fejlesztés, ugyanis a Fortune algoritmus a vonalakat véletlenszerűen adja vissza.

 

De az életben a kihívások szépek, úgyhogy jöjjön egy mintakép, mennyire lesz városias az eredmény (persze ez még egy teljesen nyers véletlen-kép, a végeredmény remélhetőleg klasszisokkal realisztikusabb lesz).

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztés fortune voronoj városgenerálás

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr463029694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása