HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Az első optimalizálási kísérlet eredménye

2011.10.03. 19:17 :: GizmoSDK

Nos, a múlt alkalommal 3 és fél percről beszéltünk. Nos, örömmel jelentem, hogy sikerült ezt 1-1,5 perc közé hozni :) Hogy hogyan? Egyrészt, a List adattípus használatáról áttértem Array-ra, ami sokkal jobban teljesít. (A List elem-elérése O(n) idejű, míg az Array-jé O(1). És van pár ilyen mátrix, amit rengetegszer kell elérnem véletlenszerű helyeken.) A másik dolog pedig, hogy a gráf elemeit (node-okat és edge-eket) szintén kivettem a listából, de őket Map-ben tartom (amolyan asszociációs lista, tehát (kulcs, érték) párok, viszont kiegyensúlyozott bináris fát használ).

Ugyanakkor itt szeretném bemutatni a kevert városmintázatot, mert azt is megnéztem, hogyan működik. Jelentem, nekem tetszik az eredmény :D (Bár még kicsit érdekesen működik, de ennek utána lesz nézve majd.) A tovább gomb után lesz kép is.

UPDATE: Kíváncsiságból kipróbáltam, hogy kirajzolás nélkül mennyi időbe tart elkészíteni ugyanezt a várost. Az eredmény meglepő: kis híján kemény 1, azaz EGY (!) másodperc. Igen. Másodperc. Ééééés nem. Ugyanis annyira megörültem az eredménynek, hogy nem is figyeltem, hogy elfelejtettem inicializálni a kezdőpontokat, ilyenkor pedig az egész városgenerálás egy nagy SKIP. >.<

4 komment

Címkék: optimalizálás városgenerálás haskell

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr433276021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.10.11. 12:15:13

Azért szerintem kemény, hogy az egész progit átugrani egy másodpercig tart :P

GizmoSDK 2011.10.11. 16:15:59

Mert C#-ban rövidebb ideig tart? -.-

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.10.12. 08:45:40

Igen, ha nem kell csinálni semmit, akkor a progi nem csinál semmit :)

GizmoSDK 2011.10.12. 15:10:50

Kipróbáltad? Letesztelted? Tekintve, hogy akárcsak a haskell, a C# is rendelkezik saját runtime környezettel, amit mindenképp be fog tölteni, szerintem ott is lesz 1 mp az üres progi. Q.E.D.
süti beállítások módosítása