HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Mert miért lenne egyszerű?

2011.08.24. 10:34 :: GizmoSDK

Különösen, ha az ember már boldog, és látja maga előtt a célt. Főleg akkor. Miért lenne ilyen egyszerű? Bonyolítsuk meg az életét azzal, hogy a struktúra, amit felépített, nem alkalmas a továbbhaladásra.

Tehát a helyzet az, hogy elkezdtem megírni az utak kereszteződését vizsgáló részt, amikor is rájöttem, hogy a jelenlegi felállásban jelölni kéne valahogy, ha egy utat, ami beletorkollott egy másikba, nem kéne továbbnöveszteni (ez még könnyen megoldható), ugyanakkor azt az utat kettéosztani, amibe beletorkollt, mert különben hülyén néz ki a dolog (és ez a nagy probléma).

A jelenlegi rendszerben ki kell szedni külön az utakat az L-systemből, viszont onnantól fogva, hogy kiszedtük, már nem tudjuk, hogy melyik út az L-system melyik részéből is való. Pedig ez fontos lenne. Így hát arra a döntésre jutottam, hogy kidobom ezt a megvalósítást is, és ezt, illetve az első próbálkozást fogom kombinálni. Azaz visszatérek a gráfos megoldáshoz, de azokkal a generálási szabályokkal, amiket itt leírtam (pl. hogy merre is menjen a következő útszegmens, vagy az elágazások generálásának késleltetése.) Lényegét tekintve az L-system helyett egy gráf lesz az, amit minden lépésben újra és újra átírok.

És látjátok, emberek, ezért kell a programot megtervezni. Mert akkor sem ti, sem a főnökötök nem fog annyit szívni. (Bár, ha rám hallgattok, inkább elmentek nőgyógyásznak, vagy optometristának. Ott nyugodtan lehet az ügyfelet hibáztatni, míg a programozásban, ha elrontottál valamit, tuti, hogy nem a gép a hibás. Illetve, ott effektíve emberekkel fogsz találkozni, tehát nem leszel egy antiszociális gyökér. Ráadásul ezekből némelyik igen megnyerő tud lenni.)

Úgyhogy hamarosan elérkezik a méltán várt városgenerátor harmadik eljövetele.

2 komment

Címkék: gráf haskell l system

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr633175422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.08.24. 17:24:00

De miért pont nőgyógyásznak? Míg élek, nem fogom megérteni :D

GizmoSDK 2011.08.24. 21:24:10

Megtetszett, mert a főnököm is mindig ezzel a példával jött :D
süti beállítások módosítása