HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Városgenerálás IV.

2011.07.25. 20:52 :: Sir Butcher

Megint egy kis lyuk volt az utolsó update óta, de, büszkén mondhatom, megérte a várakozás, ugyanis elkészült a "város generátor" (ami igazából "falu generátor" de mindegy).

Szóval, végképp feladtam a voronoi-diagrammot, ugyanis a számítás-igény, hogy egy normális méretű város minden vonalát és sokszögét kiszámolja, egyszerűen túl nagy lett volna.

(Őszintén? A leghaloványabb tippem sincs arról hogyan oldjam meg, szóval feladtam, és inkább más megoldás után néztem, de az előző indok sokkalta jobban nézett ki :D )

Ígyhát, Arilyn javaslatára, elkészült a magyar vidéki valóságot bemutató falumodell.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fekete vonalak (amik nehezebben láthatók, de ha esetleg valaki letölti, akkor azok látják majd, hogy tényleg ott vannak) jelzik az utakat. Van egy főutca, majd az abból kiágazó mellékutcák, melyek mellett helyezkednek el a telkek, és azokon a házak. (A kék négyzetek nem házakat jelölnek, hanem telket, ezen fognak elhelyezkedni a házak.) A térkép egyelőre nem méretarányos (szerintem legalábbis) de ezen már pár szorzással könnyedén lehet segíteni, ha esetleg a telkek túl nagyok, vagy a házak túl kicsik, vagy az út túl vastag... A lényeg, hogy ez majd kiderül (remélem, addigra majd szavazással :P )

Persze az egész térkép véletlen-szám generáláson alapul (vagyis jelenleg a seed miatt előre-rögzített véletlenszámokon, ami szerintem egy non-sense poén, de ez magánvélemény.) Ígyhát bármekkora falut elő lehet állítani. Poénból már csináltam metropolisz méterű falut is, ami, szó-mi-szó, eléggé nevetséges végeredményt adott. Majdnem tízezer ház, falu felépítésben :)

Na, és ez miért jó? Hát, igazából nem jó, mert ez nem használható majdani játékra.(legalábbis nem ilyet terveztem, ennél urbánusabb környezetet akarok, sok-sok aszfaltal, mert nem tudom, hogy lehetne szép fákat csinálni :P )

Viszont: nagy előny, hogy kész, mert végre tovább lehet mozdulni mint a lakás-generátorra, mint a 3D motorra, hogy végre felrakhassak ide normális képeket is, nem is beszélve a youtube trailerekről, amik egyelőre távoli álom még, de közeledik :)

Előny #2: ez a kód nagyságrendekkel gyorsabb. Ennek a városnak a létrehozása és megrajzolása majdnem tízszer gyorsabb, mint a voronoi-diagram kiszámolása. Ami hatalmas előny. Talán még emlékszünk, hogy az előzetes tervek a város létrehozására jó 15-30 percek voltak. Talán ezzel az egyszerűbb technikával ezt sikerül akár 1-2 perc alá tornázni. Pláne, ha végre tudom rendesen használni a több szálú adatfeldolgozást :P

Ígyhát, a mai napi lazsálás után (Flashjátékok FTW!) a holnapi nap vidám programja a lakás-generátor megalkotása (== alapjainak gondolatban való lefektetése).

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztés magyar falu generálás

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr723097694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása