HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Az alapok

2011.07.01. 11:10 :: Sir Butcher

Sziasztok, és üdvözlök mindenkit a blogon.

 

Ide fognak felkerülni (remélhetőleg minél sűrűbben) a játék fejlesztésének lépései, esetleg a kihívások, amelyek még megoldásra várnak.

 

Tehát, elsőnek gyorsan összefoglalva, hogyan is fog kinézni a játék! Persze még csak képlékenyen, hiszen épp csak elkezdtük a dolgot, és még sok változás lehet, de azért a vázlataink már megvannak.

 

A játék kinézete: teljes 3D világban lehet mozogni, annyira szabadon, amennyire a valóságban szabadon lehet mozogni. Minden házba be lehet menni (már persze, ha sikerül átjutni majd a bezárt, elbarikádozott ajtókon, ablakokon.

Az egész játék teljesen multiplayer coop módon lesz játszható, ugyanis az egyjátékos módnak ez esetben sok értelme nem lenne. 2-3 játékostól 10-15 maximum játékosig akarjuk indításképpen skálázni.

A karakter irányítása FPS nézetben lesz végig, és igyekszünk a lehető legtöbb RPG elemet beleszőni. Tehát szükség lesz a pihenésre, enni-inni kell, a sebek sokkalta komolyabbak lesznek, amelyek ellátást, és néminemű szakértelmet igényelnek. (Ez a rész még nincs kidolgozva annyira, itt esélyes a legtöbb változás). Igyekszünk a realitáshoz amennyire lehet, ragaszkodni. Tehát leugrani húsz métert nem azt jelenti, hogy elveszted a fél életed, de gond nélkül mész tovább :)

A történetet nagyon nem tervezünk beleszőni, ezt szeretnénk a játékosokra hagyni, amennyire csak lehetséges.

A pálya: egy véletlenszerűen legenerált város, méretileg úgy tervezve, hogy kb. 15-30 perc legyen parttól partig átsétálni (plusz a házakból eredő útakadályok). A város maga egy szigeten helyezkedik el (egyelőre legalábbis, programilag egyszerűbb technika, később persze ez megváltozhat). Ebből lesz némi hátrány is: ugyanis a város generálása kb 10 percet vesz igénybe, viszont ez egyszeri művelet, ezután (amíg a játékosok meg nem unják) annyiszor játszhattok rajta, ahányszor csak jólesik.

Ezenkívül még fontos pont lesz a point&click stílus: az összegyűjtött cuccokat, dolgokat egymással kombinálva lehet létrehozni új eszközöket. Ezek egy része csak egyszerűen összehúzzuk, míg másoknak előfeltétele lesz, és időt igényel az elkészítés. Tehát pl. egy fegyverre zseblámpát ragasztóval rögzíteni pillanatok kérdése (tehát csak össze kell húzni) míg a konzervkaja megfőzése időigényes feladat, nem elég a nyitót összehúzni a konzervvel, majd az egészet a sütővel).

Illetve, újdonságként (és valószinűleg némileg idegesítő nehézség is lesz, de majd csiszolunk rajta) a lehetőségekhez képest reális inventory súly, és méret. Tehát nem tudunk bepakolni négyszáz konzervet, és vígan hazafutni. A nehezebb dolgok szállítása csapatmunkát igényel: a deszkákat akár ketten-hárman kell majd hazafuvarozni. A realitás (és vele a nehézség) valószinűleg skálázhatóan változik, attól függően, hányan vannak fenn a szerveren.

A játék vége is érdekes kérdés, egyelőre csak körvonalazódó ötletek vannak elérendő célokról, illetve esetlegesen a játék végét (sikeres végét) jelentő események. sikerül elmenekülni, hasonlók.

 

Így nagyon vázlatosan, a játék alapjai.

 

Remélem, felkeltette az érdeklődésedet :)

2 komment

Címkék: bevezető alapok ötletek fejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr163029602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

St3v3nk3 2011.07.27. 21:29:07

HM a "craftolás"-ban nagy a potenciál, de akkor javaslom hogy a város legyen manipulálható, építhető rombolható.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.07.28. 12:38:18

A város manipulálható lesz, bár az építést erősen kétlem. Elvégre egy zombi invázió közepén vagy, nincs infrastruktúra, nincs szállítás, egy szigeten vagy... Miből építkezel? :) Persze, fából megoldható, de miközben meg akarnak ölni minden szobában, nem valószínű, hogy nekiálltok deszkát fűrészelni... Még akkor sem, ha valószinűleg lesz rá lehetőség. (Mármint a deszka készítésre).

A rombolás pedig alap (bár az alap kiadásban nem lesz benne, mert kétlem, hogy egyszerűen sikerül majd megoldani :P ). Nincs is jobb, mint felrobbantott épületeknél :)
süti beállítások módosítása