Ígérem, ez az utolsó utolsó előtti modelimporteres bejegyzés :)
Tehát, ezúton hirdetem, hogy elkészült a modelimporter, működik is (végre, mert közelgett a pillanat, amikor kinyomtatom, és az egészet kivágom az ablakon.)
Sikerül megvalósítani a bufferelést is, így jóval kisebb gépigénnyel tudunk majd operálni.
A technika a következő:
A model mesh-enként betöltöm közvetlenül a videokártya memóriájába egy bufferbe. Majd, ha rajzolni akarok, akkor összeszedem az összes látható modelt, ami azonos textúrát használ (pl bútorok esetében ebből eléggé sok lesz). Majd, ha megvan, akkor nem egyesével leküldöm a memóriába az adatokat, hanem csak hivatkozom a bufferre, és változtatom a world mátrixot (ami magában tartalmazza az összes transzformációt, illetve a helyét a modellnek).
Így gyorsan és sokat tudok rajzolni, anélkül, hogy rengeteg fölösleges sávszélességet elpazarolnék.
Bevallom, nem sikerült kideríteni, hogy az XNA alapértelmezett modellosztálya hogyan is operál, (könnyen elképzelhető, hogy a textúrás részt kivéve ugyanígy), szóval valószínűsíthető, hogy nem találtam fel a spanyol viaszt - de azért büszke vagyok az ötletemre. :)
Remélem, okom is lesz rá... :P