HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Az első ház

2011.09.05. 18:34 :: Sir Butcher

Ismét mérföldkőhöz érkeztünk, és főbb vonalakban már át is léptünk rajta.

Szeretném bejelenteni, hogy elkészült az első ház, ami már abból az adatstruktúrából épül fel, ami a későbbi várost fogja magában tartani.
Első ránézésre a lenti képeken látható házban nincs semmi extra: egy hétéves gyerek is csinál ennél különbet, hiszen ez csak egy rakat téglatest összepakolva.

Miért is vagyok mégis fellelkesülve rajta? (mert felvagyok, de nagyon :)  ) Ugyanis ez a ház, és akárhány másik társának elkészülte csak megfelelő mennyiségű adat kérdése.  Vagyis ezzel az algoritmussal fel tudok építeni akár 1000 házat is, külön szobákkal, ajtókkal, ablakokkal. Lassan egyre bővül az adatbázisunk, és ugyan a képen látható ház nem sok, mindösszesen 72 háromszög - de a lehetőségei már kezdenek látszódni.

Innentől igazából kezdődik az épületek finomhangolása. Két lehetőség között vaciláltunk, és tesszük még most is: a képen látható ház egyfajta panelház: előre legyártott, ámbár méretezhető, 3D téglatestekből épül fel. (Ez a "lego" technika). Egy nagy hátránya van: a házak csak akkor jelennek meg rendben, ha a falak "viszintesek" vagy "függőlegesek". Azért idézőjelben, mert az Y tengelyhez viszonyítva, hiszen egy fal ügyebár mindig függőleges (Igaz, Gizmo? :P). Viszont, a generált házak egy nagyobb része minden bizonnyal nem ilyen lesz. (Igaz. Talán szerencsésebb lenne az "É-D irány", illetve "K-NY irány" kifejezés használata :) - Gizmo)

Itt jön be Gizmo technikája: ő inkább szögben hozná létre a falakat kapásból. Egészen pontosan az ő ötletét bevallom nem igazán értettem, de egyelőre nem is sikerült eldönteni, melyik lesz hasznosabb, és melyikben van kevesebb hibalehetőség. Nem utolsó sorban, melyik fog végül jobban kinézni.

Igazából ennyi volt a technikai rizsa, és akkor jöjjenek a képek! :)

Szólj hozzá!

Címkék: ház fejlesztés haladás

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr23204672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása