HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Cloud gaming

2011.08.26. 13:56 :: GizmoSDK

 Egy ideje van az az ötletem, hogy - ha már úgyis elterjednek a cloud szolgáltatások, tehát, amikor a felhasználó gépe csak a megjelentítést és az inputkezelést végzi, de a lényegi dolog egy szerveren történik, mint pl google docs - milyen lenne, ha a játékokat is egy központi erős gép számolná ki, és ezt csak elküldené a felhasználó gépének videó formájában, ő pedig visszaküldené az input adatokat (pl. ennyit mozdult balra az egér). Nos, egy kellően erős internet esetében ez simán működőképes.

Megfigyeltem, hogy bármit találtam ki, az már vagy ki volt, vagy hamarosan kitalálták mások is, csak meg is valósították. Ilyen pl. a érintőképernyős billentyűzet (amit azóta fejben továbbfejlesztettem), vagy a Doom-filmben látható belső nézetű kamera, amit szépen ki tudtam volna használni hobbifilmekben, de a csapat többi tagja nem harapott rá, és még egy csomó minden, amik nem jutnak most eszembe. Hát íme, itt van a következő dolog, amit hozzáfűzhetek ehhez a listához. Ugyanis már egy ideje létezik.

Ezt a cloud gaming szolgáltatást OnLive-nak hívják, és a http://onlive.com oldalon egy inygenes regisztráció ellenében a klienst le is tölthetjük. Azután már csak találni kell egy játékot, aminél adott trial verzió, ilyen pl. a Just Cause 2. A következő lépés az, hogy megkeressük az asztal alá ejtett állunkat, amikor látjuk, hogy egy olyan laptopon is fut a játék, amit talán még az afrikai bőgőmajmok gyártottak párezer éve. (Feltéve, hogy képes videót futtatni.) Illetve szükséges lesz egy minimum 2 MB/s-es netre. (Az enyém valahol 1,5 körül lehet talán, szóval észrevehető volt a csúszás, de még így is simán jó volt :) ha gyorsabb netem lesz, tuti rendszeresen fogok idejárni.) Az ajánlott sebesség egyébként 5 MB/s.

Érdemes a Survive!-ot egy ilyen szolgáltatásba belőni?

5 komment

Címkék: gaming cloud onlive

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr943181972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.08.26. 21:42:38

Szerintem nem érdemes.

És miért nem?

Mert a Survive!-ot igyekezek a lehető legalacsonyabb gépigényre belőni (vagyis olyanra, amilyennel az átlag játékos rendelkezik).

Viszont: hogy a fenébe ment rendesen 2mb-on?

Én VNC-vel 50/30-as neten nem vagyok képes stabil 15FPS-t küldeni. Egy FPS (mint pl a Survive! lesz) 40-50FPS alatt nem működik megfelelően.

Számokban kifejezve:

Egy 1280x800-as monitor (mint az enyém volt...) egy képkockája 4mb (durván) tömörítés nélkül. Abban megegyezhetünk, hogy ez a képmentés a létező leggyorsabb. A RIOT plugin (a jelenleg egyik legjobb képtömörítőÖ kb 80%-al képes csökkenteni a kép méretét, jelentős veszteség nélkül. Vagyis egy kép mérete csökken 0.8mb-ra. Na, vegyünk egy rendes FPS számot: legyen 40. Ennyi kell egy folyamatos gyors mozgás megjelenítéséhez, hogy ne látszódjon akadni, vagyis ugrálni minden. Vagyis ez a következőt jelenti: egy 80%-ra tömörített mozgókép elküldéséhez 32mb-os sávszélességre van szükség.

Vagyis az adatok stabil küldéséhez és fogadásához 256MB/s-es net kell, ami jelenleg csak optikán elérhető. Viszont futásidőben ennyi kép kitömörítése elég kemény számítás igénnyel rendelkezik. Egy RIOT plugines tömörítés ekkora képre kb 0.5sec, megjelenítés gyorsabb, az kb 0.05 sec. Tehát 40 FPS 2 másodperc alatt jelenik meg. Vagyis másodpercenként az érkező stream fele elveszik. (Egymagos, 2ghz-es gép esetén, persze).

Viszont, ha gyorsabb a gép, a probléma máris megoldva: futhat rajta a Survive! :)

A másik lehetőség: a felhasználó egy pixelesített, erősen lerontott és tömörített képet kap. Ez esetben viszont fölösleges a jó grafikával küzdenünk, hiszen megcsinálhatnánk mi is olyanra :)

GizmoSDK 2011.08.26. 21:46:41

720p grafikával küldi. És nekem 2 MBPS netem van (megmértem, pedig csak 1,5MBPS-ről tudtam eddig :)), és egy kicsi késleltetéssel, de nagyon jól működött. Egyébként kipróbáltad, vagy anélkül vagy ilyen okos? :D

Persze ettől függetlenül jók az érveid, meggyőztél. Csak azért kíváncsi vagyok, hogy legalább megnézted-e?

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2011.08.26. 21:58:57

Most nem igazán ezzel foglalkoztam :)

Amúgy nem okos vagyok, csak fogtam egy számológépet :D

De egyébként, a weblapon csak a videót láttam, mintha csak nézni lehetne játékot. Vagy játszani is?

GizmoSDK 2011.08.26. 22:08:27

Játszani is. Van néhány játék, ami ad pár perc ingyé játékot (trial). Épp ez lenne a lényege egyébként, hogy játszani lehetne gyenge gépen jó játékot :D

GizmoSDK 2011.08.27. 12:55:19

Szóval összefoglalva, kicsit utánaolvasva: igen, nem olyan szép, mintha gépen menne. Viszont írtad sokszor, hogy álmod az, hogy régi, egymagos gépeken is lehessen játszani. Az én gépem régi, egymagos. És megy rajta az onlive :)

idézet:

"De hogy csinálják?

Az Onlive egy kisebb technológiai csoda, nem véletlen, hogy évekig dolgoztak rajta a videotömörítés, és az adattovábbítási technológiák legnagyobb koponyái (a két kulcsfigura Steve Perlman, a Quicktime vezető fejlesztője, és Tom Paquin, az első Netscape böngészők programozója, olyan webes technológiák kitalálója, mint a cookie-k vagy az SSL)."

(innen: index.hu/tech/2011/08/24/a_lathatatlan_jatekkonzol/)
süti beállítások módosítása