HTML

Survive Developement

Itt olvashatod a Survive! nevű játék fejlesztésének állapotát, lépéseit. És mi is lesz a játék? Egy zombis-túlélős játék, ahol elsősorban a csapatmunkára építkezve kell megpróbálni életben maradni egy kihalt városban. A terep teljesen a tietek, nincsenek szabályok: éljetek túl, ahogy tudtok!


Küldj e-mailt nekünk:
gilgamesco@gmail.com

Sikolyok

Ettől tépjük a hajunkat:

Friss topikok

  • Sir Butcher: A gyors mozgású ütközés-érzékelés majd a lövésnél lesz topic :D A második esetben teljesen igaza... (2012.04.05. 16:38) Ütközésérzékelés
  • _fpeti_: Halad ez. (2012.04.04. 22:01) Gravitáció
  • Sir Butcher: Az sem rossz, az tény :D Szerencsére egyelőre annyi különbözőt kell csinálnom, hogy esélyem sincs ... (2012.02.20. 21:48) Scenery - Még több látvány
  • Sir Butcher: Na, ideírom: obj-nél megoldottam a csontokat. Melléktermékként összejöttek, extra számítás nélkül ... (2011.12.02. 11:48) Model Animálás - a probléma, és a (vélt) megoldás
  • Burwor: "A tesztvárosban sétálgatva belefutsz egy házba, aminek hiányzik egy fala. Mit csinálsz?" Zárva a... (2011.11.10. 15:00) Sziduri - a grafmotor bemutatkozik

Városgenerálás III.

2011.07.12. 21:02 :: Sir Butcher

És, sikerült az áttörés, megvan a megoldás :)

Az előző postban vázolt rendszer természetesen nem működött. Mint ahogy az előző négy másik ötletem sem :)

Viszont, annyiban jó volt próbálkozni vele, hogy konstatáltam: a voronoi-diagramm minden, csak éppen nem pontos. Ez a rossz. Jó nincs :D Miben nyilvánul meg a pontatlanság? Ügye, ahogy az előzőekben vázoltam, a diagram az alapján állítja fel az utakat két általam beadott pont közötti szakaszfelező merőlegesként rajzolja fel. Optimális esetben. Gyakorlatban azonban nem így van, átlagban olyan 0.01-1 pixel eltérés van az elméleti (matematikai) és a valódi felezőpont között.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fenti képen apró zöld pixellel van az metszéspont bejelölve. Ez szemmel láthatólag eltér attól, ahol valóban találkozniuk kéne, és kb 0.5 pixellel eltér attól a pontól, ami a piros egyenes szakaszfelező pontja. Tehát van három pontunk, és egyik sem találkozik :) Ez volt annak az oka, hogy kb négy marék hajat téptem ki az elmúlt pár napban :D

DE (és itt jön a dícséret) örök hála Degrának, aki sikeresen megoldotta a "két szakasz metszéspontja" nevű koordinátageometriai tételt. Ami, visszanézve, nem is olyan bonyolult, bár nekem az életben nem jött volna össze. Na mindegy :D

Tehát, megoldódott a gond, immáron ki tudjuk számolni, hol találkoznak az egyenesek. S miért jó ez nekünk? Egyszerű: kiszámoljuk a két kék pontunk szakaszának a szakaszfelező pontját (lásd előző postban lévő képet) majd megnézük, hogy az adott vonal és a kék pontok közötti vonal (a piros vonal) metszéspontja eléggé közel van-e. Ha igen, akkor pezsgőt bontunk, és megvan a poligom első oldala. (A pezsgőbontás megvolt már, mert működik, már csak le kell programozni).

Idáig jutottam, folytatás következik, remélem a napokban, mert ma megint lustálkodtam :S

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztés haladás városgenerálás szakaszfelező merőleges

A bejegyzés trackback címe:

https://survivedev.blog.hu/api/trackback/id/tr473061621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása